Pravidla výprav
Pravidla
- Pohybujeme se stále ve skupině, a skupinu opouštíme pouze ve chvíli, kdy vám to řeknu já – nepočítá se rozhlížení po blízkém okolí, které je samozřejmě povolené.
- Všechno probíhá ve stylu RPG -> *zvedne se a jde k tabuli*. To znamená, že každý svůj pohyb, nebo to co zrovna děláte, vložíte do dvou *hvězdiček*
- Na výpravách se mezi místy přesouváme pomocí čísel. Ti šťastnější z vás mají ciferník, na kterém jsou šipky. Ti méně šťastní si to budou pamatovat. 2 = dolů, 4 = doleva, 6 = doprava a 8 = rovně. Napsání čísla 8 tedy znamená krok dopředu. Když takových kroků bude 5, napíšete: 8-8-8-8-8. Jak jste si všimli, čísla oddělujete pomlčkou (kdo to nebude dělat ani po upozornění, nedostane za svůj pohyb body)
- Tady je příklad: 3 rovně, 2 doprava, 4 dolů, 1 doleva -> 8-8-8-6-6-2-2-2-2-4 <- ve chvíli, kdy toto napíšete, se přesunete dál. Když se spletete, nic se neděje. Výprava je chráněna kouzly tak, abyste se dostali na stejné místo jako ostatní, s tím rozdílem, že nedostanete body.
- Speciálním pohybem je pak sprint. Když budeme muset před někým/něčím utíkat, nebo zrychlit, použijeme 5. U sprintu je však důležitá ještě jedna věc, a tou je povrch, po kterém sprintujete. Je jasné, že rychleji poběžíte po suché hlíně, než v bahně, do kterého se budete bořit. Důležité je tedy sledovat mé RPG, kde se vlastně nacházíme -> *Stojíte na vysokém kopci a vítr počechrává nízkou, zelenou trávu. Zřejmě nějakou dobu nepršelo, protože je všude sucho. * Poté ještě sledujte, jestli náhodou neběžíme z kopce, nebo do kopce. To se pak počty mění. Tabulku sprintu na jednotlivých verzích povrchu máte na tabuli.
Bahno -> 5-5-5-5-5-5-5 (7)
Led -> 5-5-5-5-5-5-5-5-5 (9)
Lehce kluzký povrch -> 5-5-5-5-5-5 (6)
Pevná hlína -> 5-5-5 (3)
Písek -> 5-5-5-5-5-5 (6)
Silnice -> 5-5 (2)
Skalnatý povrch -> 5-5-5-5 (4)
Z kopce -> odečtete od povrchu 1 pětku (např. pevná hlína tedy bude 5-5)
Do kopce -> přičtete k povrchu 2 pětku (např. pevná hlína tedy bude 5-5-5-5-5)